پرش به محتوا

جرداق، جرج: تفاوت میان نسخه‌ها

۳۸ بایت حذف‌شده ،  ‏۲۴ ژوئن ۲۰۱۷
بدون خلاصۀ ویرایش
جز (جایگزینی متن - 'علیه السلام' به 'علیه‌السلام')
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۳۹: خط ۳۹:




جرج جرداق، حدود سال 1926م در جديده مرجعيون واقع در جنوب لبنان در يك خانواده مسيحى چشم به جهان گشود. پدر و مادرش منتسب به يك قبيله يمنى باديه نشين بودند و نسبت به مسائل فرهنگى، علمى و ادبى و آموزش اهتمام خاصى داشتند. جرج جرداق دوره ابتدايى را در شهر خود به پايان رسانيد، سپس به بيروت كه يكى از مراكز مهم آموزش عربى محسوب مى‌شد، عزيمت نمود. او با نبوغ ذاتى، علاقه و شوق به كسب علم و تلاش شبانه روزى، پيشرفت فوق‌العاده‌اى در تحصيل داشت.
'''جرج جرداق'''، حدود سال 1926م در جديده مرجعيون واقع در جنوب لبنان در يك خانواده مسيحى چشم به جهان گشود. پدر و مادرش منتسب به يك قبيله يمنى باديه نشين بودند و نسبت به مسائل فرهنگى، علمى و ادبى و آموزش اهتمام خاصى داشتند. جرج جرداق دوره ابتدايى را در شهر خود به پايان رسانيد، سپس به بيروت كه يكى از مراكز مهم آموزش عربى محسوب مى‌شد، عزيمت نمود. او با نبوغ ذاتى، علاقه و شوق به كسب علم و تلاش شبانه روزى، پيشرفت فوق‌العاده‌اى در تحصيل داشت.


از دوازده سالگى با تشويق برادر بزرگش به مطالعه نهج‌البلاغه پرداخت و بخش‌هاى زيادى از اين كتاب را حفظ كرد. جرج جرداق در سنين كودكى همواره با قرآن و نهج‌البلاغه مانوس بود و مدام آن‌ها را مطالعه مى‌كرد.
از دوازده سالگى با تشويق برادر بزرگش به مطالعه نهج‌البلاغه پرداخت و بخش‌هاى زيادى از اين كتاب را حفظ كرد. جرج جرداق در سنين كودكى همواره با قرآن و نهج‌البلاغه مانوس بود و مدام آن‌ها را مطالعه مى‌كرد.
خط ۶۰: خط ۶۰:




1 - [[امام على(ع)]] صداى عدالت انسانى، توسط [[خسروشاهی، هادی|سيد هادى خسروشاهى]] و مرحوم استاد [[زمانی، مصطفی|مصطفى زمانى]] در شش جلد.
# [[امام على(ع)]] صداى عدالت انسانى، توسط [[خسروشاهی، هادی|سيد هادى خسروشاهى]] و مرحوم استاد [[زمانی، مصطفی|مصطفى زمانى]] در شش جلد.
 
# شگفتى‌هاى نهج‌البلاغه، توسط فخرالدين حجازى.
2 - شگفتى‌هاى نهج‌البلاغه، توسط فخرالدين حجازى.
# ابونواس.
 
# آوارگان.
3- ابونواس.
# اسطوره عرب.
 
# داستان‌ها و دختر شيطان.
4 - آوارگان.
# درباره شعر ادبى.
 
# شيطان در پرده.
5 - اسطوره عرب.
# صلاح‌الدين.
 
# عرب و اسلام.
6 - داستان‌ها و دختر شيطان.
# فتنه‌هاى پاريس.
 
# قصيده‌ها و ياران.
7 - درباره شعر ادبى.
# قطره‌ها و كاخ‌ها.
 
# قلب شير- روزنامه اطلاعات، چهارم و پنجم دى ماه 1372
8 - شيطان در پرده.
 
9 - صلاح‌الدين.
 
10 - عرب و اسلام.
 
11- فتنه‌هاى پاريس.
 
12 - قصيده‌ها و ياران.
 
13 - قطره‌ها و كاخ‌ها.
 
14 - قلب شير- روزنامه اطلاعات، چهارم و پنجم دى ماه 1372




۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش