پرش به محتوا

جامع الخلاف و الوفاق بین الإمامية و بین أئمة الحجاز و العراق: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - ' ق ' به 'ق '
جز (جایگزینی متن - ' (ع) ' به '(ع)')
جز (جایگزینی متن - ' ق ' به 'ق ')
خط ۶۹: خط ۶۹:
در [[الذريعة إلی تصانيف الشيعة|الذريعة]] نام آن ذكر نشده است، در صفحۀ 108 مقدمه‌اى بر فقه شيعه به نسخه‌اى از دانشگاه تهران اشاره شده است.
در [[الذريعة إلی تصانيف الشيعة|الذريعة]] نام آن ذكر نشده است، در صفحۀ 108 مقدمه‌اى بر فقه شيعه به نسخه‌اى از دانشگاه تهران اشاره شده است.


نسخه‌اى كه در چاپ كتاب موجود از آن استفاده شده تنها نسخۀ موجود از اين كتاب است كه در كتابخانۀ مركزى دانشگاه تهران موجود است. اين نسخه ابتدا در كتابخانۀ شيخ على علوى بوده و سپس در سال 1380 ق به كتابخانۀ دانشگاه تهران هديه شده است.
نسخه‌اى كه در چاپ كتاب موجود از آن استفاده شده تنها نسخۀ موجود از اين كتاب است كه در كتابخانۀ مركزى دانشگاه تهران موجود است. اين نسخه ابتدا در كتابخانۀ شيخ على علوى بوده و سپس در سال 1380ق به كتابخانۀ دانشگاه تهران هديه شده است.


اين نسخه مربوط به سال 700 ق است كه دو سال پس از تأليف آن با نسخۀ اصل مقابله شده و به مصنف عرضه شده است و به خط حسن بن محمد بن عبدالعزيز ايامى است.
اين نسخه مربوط به سال 700ق است كه دو سال پس از تأليف آن با نسخۀ اصل مقابله شده و به مصنف عرضه شده است و به خط حسن بن محمد بن عبدالعزيز ايامى است.


صفحۀ اول آن و قسمتى از مقدمۀ مصنف موجود نيست. تحقيق و تصحيح اين كتاب توسط حسين حسنى بيرجندى در سال 1379 ق انجام شده است.
صفحۀ اول آن و قسمتى از مقدمۀ مصنف موجود نيست. تحقيق و تصحيح اين كتاب توسط حسين حسنى بيرجندى در سال 1379ق انجام شده است.


==تاريخ تأليف==
==تاريخ تأليف==




اين كتاب در ماه مبارك رجب المرجب 689 ق در شهر مشهد پايان يافته است.
اين كتاب در ماه مبارك رجب المرجب 689ق در شهر مشهد پايان يافته است.


==تاريخ انتشار==
==تاريخ انتشار==




كتاب موجود در سال 1421 ق در انتشارات پاسدار اسلام در قم چاپ شده است.
كتاب موجود در سال 1421ق در انتشارات پاسدار اسلام در قم چاپ شده است.


==اسلوب نگارش==
==اسلوب نگارش==
۶۱٬۱۸۹

ویرایش