پرش به محتوا

الصحيح من سيرة النبي الأعظم (ط ـ جدید): تفاوت میان نسخه‌ها

هیچ تغییری در اندازه به وجود نیامده‌ است. ،  ‏۲۶ سپتامبر ۲۰۱۸
جز
جایگزینی متن - 'براي' به 'برای'
جز (جایگزینی متن - ' | کتابخانۀ دیجیتال نور =' به '| کتابخانۀ دیجیتال نور =')
جز (جایگزینی متن - 'براي' به 'برای')
خط ۳۸: خط ۳۸:
شيوه مؤلف چنين است كه روايات و نقل‌هاى فراوانى از يك واقعه يا حادثه تاريخى را از منابع گوناگون نقل نموده، سپس به نقد و ارزيابى آن از وجوه و جنبه‌هاى متعدد مى‌پردازد.
شيوه مؤلف چنين است كه روايات و نقل‌هاى فراوانى از يك واقعه يا حادثه تاريخى را از منابع گوناگون نقل نموده، سپس به نقد و ارزيابى آن از وجوه و جنبه‌هاى متعدد مى‌پردازد.


كتاب الصحيح من سيرةالنبى، تمام مباحث دوران مكه و مدينه را به ترتيب تاريخى و به شيوه سالشمار، در بر دارد. بنابراين از ويژگى‌هاى آن، پرداختن به تمامى موضوعات حتى جزئيات رويدادهاست. در عين حال تفاوت اصلى آن با ديگر آثار تفصيلى آن است كه با نگاهى نقادانه به بررسى و تحليل يكايك گزارش‌هاى مورخان و سيره‌نويسان مى‌پردازد. هر چند در مواردى مؤلف، با استفاده از گزاره‌هاى كلامى به تحليل داده‌هاى تاريخى روى آورده است، ليكن در مجموع تلاش كرده با توجه به مجموع روايات تاريخ اسلام و همچنين احاديثى كه جنبه تاريخى ندارند، اثرى عالمانه و مبتنى بر روش‌هاى محققانه ارائه دهد.
كتاب الصحيح من سيرةالنبى، تمام مباحث دوران مكه و مدينه را به ترتيب تاريخى و به شيوه سالشمار، در بر دارد. بنابراین از ويژگى‌هاى آن، پرداختن به تمامى موضوعات حتى جزئيات رويدادهاست. در عين حال تفاوت اصلى آن با ديگر آثار تفصيلى آن است كه با نگاهى نقادانه به بررسى و تحليل يكايك گزارش‌هاى مورخان و سيره‌نويسان مى‌پردازد. هر چند در مواردى مؤلف، با استفاده از گزاره‌هاى كلامى به تحليل داده‌هاى تاريخى روى آورده است، ليكن در مجموع تلاش كرده با توجه به مجموع روايات تاريخ اسلام و همچنين احاديثى كه جنبه تاريخى ندارند، اثرى عالمانه و مبتنى بر روش‌هاى محققانه ارائه دهد.


==اهميت==
==اهميت==
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش