پرش به محتوا

مناقب علوی در آیینۀ شعر فارسی: تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
جز (جایگزینی متن - 'ه‎ها' به 'ه‌ها')
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۳۱: خط ۳۱:
}}
}}


'''مناقب علوی در آیینه شعر فارسی ''' مجموعه‌اى از اشعار شاعران قديم و جديد درباره [[امام على(ع)|اميرمؤمنان على(ع)]] است. دكتر ابوالقاسم رادفر از محققان و اساتيد پژوهشگاه علوم انسانى و مطالعات فرهنگى وزارت علوم، در سال [[امام على(ع)]] به تدوين اين اثر دست زده و اشعار ده‌ها شاعر كهن از فردوسى و سعدى تا ملاحسن كاشى و محتشم و حزين لاهيجى تا شعراى معاصرى چون شهريار و سبزوارى و گرمارودى را جمع‌اورى كرده است.
'''مناقب علوی در آیینه شعر فارسی ''' مجموعه‌اى از اشعار شاعران قدیم و جدید درباره [[امام على(ع)|امیرمؤمنان على(ع)]] است. دکتر ابوالقاسم رادفر از محققان و اساتید پژوهشگاه علوم انسانى و مطالعات فرهنگى وزارت علوم، در سال [[امام على(ع)]] به تدوین این اثر دست زده و اشعار ده‌ها شاعر کهن از فردوسى و [[سعدی شیرازی|سعدى]] تا ملاحسن کاشى و محتشم و [[حزین لاهیجی، محمدعلی بن ابی‌طالب|حزین لاهیجى]] تا شعراى معاصرى چون [[شهریار، سید محمدحسین|شهریار]] و سبزوارى و گرمارودى را جمع‌اورى کرده است.
 
ارزش اين اثر علاوه بر جمع‌آورى اين اشعار، ارائه شرح حالى از شاعران است. مؤلف ابتدا به بيان زندگى‌نامه شاعر پرداخته و سپس چند نمونه از اشعار او را درباره على(ع) نقل مى‌كند. وى منابع نقل مطالب را در پاورقى‌ها آورده است.
 
در اين مجموعه اشعار و شرح حال 130 شاعر پارسى‌گوى درباره اميرالمؤمنين آمده است.
 


ارزش این اثر علاوه بر جمع‌آورى این اشعار، ارائه شرح حالى از شاعران است. مؤلف ابتدا به بیان زندگى‌نامه شاعر پرداخته و سپس چند نمونه از اشعار او را درباره على(ع) نقل مى‌کند. وى منابع نقل مطالب را در پاورقى‌ها آورده است.


در این مجموعه اشعار و شرح حال 130 شاعر پارسى‌گوى درباره [[امام علی علیه‌السلام|امیرالمؤمنین]] آمده است.


[[رده:کتاب‌شناسی]]
[[رده:کتاب‌شناسی]]
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش