پرش به محتوا

دليل تحرير الوسيلة (كتاب الصيد و الذباحة): تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - 'امام خمينى' به 'امام خمينى'
جز (جایگزینی متن - 'امام خمينى' به 'امام خمينى')
خط ۴۷: خط ۴۷:




"دليل تحرير الوسيلة في الصيد و الذباحة" شرح كلمات و بيان ادلة كتاب «تحرير الوسيلة» است كه خود، شرح «الوسيله» نوشته آية الله سيد ابو الحسن اصفهانى است، كه امام خمينى در دو جلد، تحرير جديد و شرح كرد و تحت عنوان تحرير الوسيله به چاپ رسيد.
"دليل تحرير الوسيلة في الصيد و الذباحة" شرح كلمات و بيان ادلة كتاب «تحرير الوسيلة» است كه خود، شرح «الوسيله» نوشته آية الله سيد ابو الحسن اصفهانى است، كه [[امام خمينى(ره)|امام خمينى]] در دو جلد، تحرير جديد و شرح كرد و تحت عنوان تحرير الوسيله به چاپ رسيد.


جناب استاد على اكبر سيفى به بررسى ادله و شرح مطالب آن مبادرت ورزيد و هر باب را به صورت مستقل به زبان عربى منتشر كرد.
جناب استاد على اكبر سيفى به بررسى ادله و شرح مطالب آن مبادرت ورزيد و هر باب را به صورت مستقل به زبان عربى منتشر كرد.
خط ۵۴: خط ۵۴:




تحرير الوسيله يك دوره كامل مسائل و احكام فقهى است كه توسط فقيهى آگاه به زمانه و جامع الشرايط به رشته تحرير درآمد و به دليل جامعيت و دربرداشتن فتاوى امام خمينى محور تنظيم قوانين جمهورى اسلامى قرار گرفت. به اعتقاد نويسنده، امام خمينى داراى ذوق و سليقه قوى فقهى و متناسب با مقتضاى عصر حاضر و مناسب با شئون نظام اسلامى و آگاه به احكام حكومتى اسلام است و ضرورى است اين انديشه مورد ترويج در حوزه‌هاى علميه قرار گيرد و كتب فقهى امام خمينى به عنوان متن درسى در سطوح عاليه درس فقه معرفى و تدريس شود و با همين انگيزه به نگارش كتاب حاضر مبادرت كرد.
تحرير الوسيله يك دوره كامل مسائل و احكام فقهى است كه توسط فقيهى آگاه به زمانه و جامع الشرايط به رشته تحرير درآمد و به دليل جامعيت و دربرداشتن فتاوى [[امام خمينى(ره)|امام خمينى]] محور تنظيم قوانين جمهورى اسلامى قرار گرفت. به اعتقاد نويسنده، [[امام خمينى(ره)|امام خمينى]] داراى ذوق و سليقه قوى فقهى و متناسب با مقتضاى عصر حاضر و مناسب با شئون نظام اسلامى و آگاه به احكام حكومتى اسلام است و ضرورى است اين انديشه مورد ترويج در حوزه‌هاى علميه قرار گيرد و كتب فقهى [[امام خمينى(ره)|امام خمينى]] به عنوان متن درسى در سطوح عاليه درس فقه معرفى و تدريس شود و با همين انگيزه به نگارش كتاب حاضر مبادرت كرد.


== ساختار ==
== ساختار ==
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش